Jeg skrev det oprindeligt i en anden tråd, men syntes også lige jeg ville skrive det her:
Lars Dorland skrev:
Lad mig i øvrigt sige her, at Laurence Turner, der taler på Teologisk Weekend, virkelig er en fantastisk underviser. Jeg har selv lært en hel masse om Det Gamle Testamente fra hans undervisning her på Newbold, og jeg skylder ham rigtig meget både på et personligt teologisk og akademisk plan.
Laurence Turner er for det første virkelig klog - man vinder hurtigt respekt for ham, fordi man kan høre, at han har gjort et kæmpestort arbejde i at forstå bibelen, og han ligger inde med en utrolig masse viden om Det Gamle Testamente (men han er skam heller ikke blank, når det kommer til Det Nye). Derudover, så er han meget ydmyg af karakter og meget åben for folks spørgsmål og meninger osv., hvilket nok særligt taler til os danskere, der jo har Janteloven skrevet i vore hjerter. Desuden så er han muligvis et af de mest humoristiske mennesker, jeg har mødt, og det er selvfølgelig med til at krydre hans i forvejen spændende undervisning.
Så hvis man har chancen for at komme til denne Teologisk Weekend, så må man altså ikke snyde sig selv for den oplevelse!
Tilmelding kan ske her:
http://ung.adventist.dk/Default.aspx?ID=7161Hilsen Lars.